Czym skorupka za młodu nasiąknie… tym lepsze startupy zrobi. Takie hasło towarzyszyło uczestnikom pierwszej w Polsce edycji Startup Weekend Kids, która odbyła się w dniach 10-12 czerwca br. w Warszawie.
Wydarzenie zorganizowane przez Fundację „Pierwsze Miejsca Są Zawsze Wolne” przyciągnęło blisko 100 niezwykle zaangażowanych dzieci i około 80 dorosłych przedsiębiorców, ekspertów oraz rodziców, którzy je wspierali w stawianiu pierwszych biznesowych kroków. Relacje na żywo w internecie oglądało niemal 6 tys. osób, a w social mediach informacje o wydarzeniu dotarły do ponad 58 tys. osób (dane: brand24).
Formuła Startup Weekendów – polega na tym, że uczestnicy mają 54 godziny na przekształcenie swojego pomysłu w prototyp biznesu. Na koniec starają się przekonać do siebie sędziów. Zmodyfikowania pod kątem dzieci i młodzież stanowi idealny obszar do realizacji pomysłów i nauki przedsiębiorczości oraz cyfrowych umiejętności przy okazji dobrej, angażującej zabawy.
Startup Weekend Kids odbył się w Polsce po raz pierwszy. Były to warsztaty dla dzieci w wieku 10-18 lat, podczas których – wspólnie z dorosłymi ekspertami od programowania, grafiki i biznesu – zrealizowali swoje pierwsze pomysły na biznes. Przez weekend młodzi ludzie oprócz prezentacji pomysłów i stworzenia zespołów, przepytali potencjalnych klientów, dokonali analizy konkurencji, wspólnie z dorosłymi zbudowali prototypy produktów oraz opracowali biznes plany. Uczyli się przy tym nie tylko podstaw przedsiębiorczości, ale również sztuki prezentacji publicznych. Poza tym, obserwując przy pracy ekspertów, otrzymali solidny zastrzyk wiedzy i inspiracji do nauki nowych kompetencji, a dzięki zaangażowaniu starszego pokolenia poczuli się docenieni, zyskując motywację do działania, kontynuacji rozpoczętych projektów i realizacji kolejnych własnych pomysłów.
Powstałe podczas wydarzenia projekty, takie np. jak Plant Scanner, KarmaApp, Cupczuk czy GlamApp niejednokrotnie miały innowacyjny charakter. Zawdzięczają to świeżemu, nieograniczonemu żadnymi modelami myślowymi podejściu młodych ludzi.
To, co urzekło mnie podczas moich wizyt w Dolinie Krzemowej była niezłomność startupowców – stwierdził podczas przemowy inauguracyjnej wydarzenie Sławomir Sikora, Prezes Zarządu Citi Handlowy. – Pomimo wielu popełnionych błędów, a często także bankructw, z niezachwianym entuzjazmem i zapałem podejmowali się oni realizacji wciąż kolejnych projektów. Nie traktowali swoich błędów jako porażki, tylko jako sposobności do zyskania bezcennej wiedzy i doświadczenia. Tej samej wytrwałości i podejścia do realizacji swoich pomysłów życzę w ten weekend najmłodszym polskim startupowcom.
Pierwszego dnia, w piątek wieczorem każdy z młodych uczestników miał minutę na zaprezentowanie przed publicznością swoich pomysłów na biznes. W sumie przedstawili ich 17, a po głosowaniu wybrano ostatecznie 10. Były one następnie realizowane w zespołach złożonych z dzieci oraz dorosłych ekspertów przez kolejne dni weekendu.
W trakcie pierwszego Startup Weekend Kids powstało 10 projektów:
Drugi dzień wydarzenia poświęcony był weryfikacji założeń pomysłu na biznes wśród potencjalnych klientów, analizie konkurencyjnych rozwiązań, poszukaniu wyróżników oraz stworzeniu prototypu. W tym dniu uczestnicy mieli do pomocy kilkudziesięciu mentorów z Polski i zagranicy, którym przewodził Krzysztof Kaczmar, Prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy City Handlowy, Głównego Partnera Startup Weekend Kids Warsaw. Zdaniem Kaczmara było to wydarzenie wyjątkowe, przede wszystkim dlatego, że udało się zebrać w jednym miejscu i przekonać do współpracy nad interesującymi projektami różne pokolenia – młodych, nieznających ograniczeń nastolatków oraz doświadczonych ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą w ramach wolontariatu.
Uczestnicy wzięli w tym dniu także udział w warsztatach poświęconych tworzeniu Business Model Canvas, prowadzonych przez Agę Gajownik, doświadczoną menadżerkę projektów oraz warsztatach z bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej, który przeprowadziła Karolina Malewicz, Brand Manager Marketing z WP Poczty.
Trzeci dzień dedykowany był przygotowaniu końcowej prezentacji, którą zespoły wygłosiły przed gronem 6 doświadczonych w biznesie i nowych technologiach sędziów – Pawłem Zegarłowiczem, szefem Relacji Publicznych Citi oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Citi Handlowy, Pawłem Stanaszkiem, Managerem of Business Application Support Department IT w Avivie, Elizą Kruczkowską, Prezesem fundacji Startup Poland, Jerzym Dąbrówką, Dyrektorem Działu WP Poczta, Aureliuszem Górskim, Dyrektorem Zarządzającym CIC Poland oraz Łukaszem Leśniakiem, współwłaścicielem software house’u Senfino.
Pierwszy polski Startup Weekend Kids decyzją sędziów wygrał projekt Sport Mates, który tak skomentował zwycięstwo na swoim fanpage’u:
„MAMY TO! Nasz pomysł podbił serca jury i WYGRALIŚMY pierwszy Startup Weekend Kids w Warszawie! Wszystkim osobom, które w nas wierzyły oraz nam pomagały serdecznie dziękujemy, a w szczególności grafikom i koderom, którzy spędzali dnie i noce, aby w te krótkie trzy dni osiągnąć sukces. Jeszcze raz dzięki :D”
Zespół What’s Next otrzymał natomiast nagrodę od serwisu Livecoding.tv za najlepiej prowadzoną relację na żywo w sieci.
Warto dodać, że warszawski Startup Weekend Kids był nie tylko pierwszym w Polsce wydarzeniem z tej serii skierowanym do dzieci. Można powiedzieć, że był to pierwszy na świecie Startup Weekend, w którym zespoły składały się z dzieci oraz dorosłych ekspertów, którzy mogli się przyłączyć do zespołów także zdalnie – za pomocą amerykańskiej platformy dla programistów Livecoding.tv, która była partnerem imprezy. Co więcej, całe wydarzenie było przez cały czas transmitowane na żywo w internecie. Internauci, w tym rodzice, mieli podgląd nie tylko na całą salę, ale również osobno na każdy z 10 pracujących zespołów. Przez cały weekend wszystkie transmisje w Livecoding.tv obejrzało łącznie blisko 4300 osób, a relacje z finałowych prezentacji na Facebooku i Periscope obejrzało dodatkowo ponad 1500 osób.
źródło: Materiały prasowe Startup Weekend Kids
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jeżeli tworzysz bloga, staniesz w końcu przed problemem, jak dodać tabelę do WordPressa? Jaki jest najlepszy widget do tabel? Zobacz naszą…
Drodzy, w imieniu całej ekipy techManiaK.pl życzę Wam wesołych i spokojnych Świąt w gronie najbliższych, najlepiej z dala od problemów…
Stereotypy, czy racjonalizm - kto zwycięży? Maria Peszek oraz co poniektóre osobowości internetu starają się, aby z rzeczonego starcia zwycięsko wyszedł ten drugi.…
"Ja i mój dzik", "Ja i mój papież", "Ja i moja wódka". Nie, nie są to tytuły dzieł polskiej kinematografii. Tak…
Czytałem już wiele poradników, w których starano się wytłumaczyć, jak osiągnąć sukces w sieci. Poruszano w nich kwestie sprzętu, jaki…
Czarny protest to już kolejna akcja, zaraz po "Celebrate Pride" na cześć legalizacji związków partnerskich w USA, która została tak hucznie…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies