Kategorie: blogi

Swego nie macie, cudzym się chwalicie

Nie od dzisiaj wiadomo, że nie potrzebny jest dobry produkt. Potrzebny jest tylko dobry marketing i kilo kitu. Rzecz będzie o wspomnienym już w blogoManiaKu wykorzystywaniu dobrych pomysłów grupy techManiaK.pl przez inne serwisy.

Budując naszą grupę serwisów tematycznych od samego początku mieliśmy cel i wizję. Cały czas nią podążamy 🙂 dając naszym maniaKalnym czytelniKom informacje i artykuły związane z produktami, które ich interesują. Nic dziwnego, że dobry pomysł jest szybko podchwytywany. I dobrze, ile można tworzyć blogopodobnych serwisów z gadżetami, ciekawostkami i innymi cudami na kiju? Liczą się konrety.

Jednak zagranie jednego z konkurencyjnych blogów jest moim zdaniem lekko poniżej pasa.

Widget CENA od techManiaK

Częścią naszej strategii jest prezentowanie aktualnych cen produktów. Współpracujemy  w tym temacie z wieloma podmiotami, analizujemy ceny porównywarek, sklepów i oczywiście Allegro. Robimy to od lat. Prezentujemy naszym czytelniKom dane w czytelnej formie z linkami do odpowiednich stron. Przykładem niech będzie Arena komorkoManiaKa – Samsung Monte czy Samsung Avila.

Oprócz porównania (Arena ManiaKa – cykliczna seria już od kilku lat) pokazujemy również ceny obu modeli. I to są aktualne ceny oraz aktualne linki do odpowiednich stron. Mamy bazę produktów i bazę linków zbieraną od kilku lat.

Tak wygląda widget CENA w serwisie KomorkoManiaK.pl

Pod artykułem publikujemy te linki w formie zbiorczej z miniaturką prodktów. Bo wiadomo, że najczęściej czytanym fragmentem artykułu jest jego koniec 😉

Wykorzystanie cudzego pomysłu w swojej ulotce?

Pomysł jest tak fajny, że inne serwisy i blogi próbują go podchwycić i zrobiły bardzo podobne rozwiązanie:

Jak już wspominałem, cieszy mnie, że nasze pomysły są kopiowane. To kolejny dowód na to, że to dobre pomysły.

Wydaje mi się jednak, że korzystanie z cudzej pracy i próba przedstawienia go jako swojego własnego rozwiązania jest już nieetyczne i nieeleganckie. Tak właśnie zrobiła blomedia, prezentując w swojej ofercie reklamowe „Widget produktowy”. Nie mając takiego rozwiązania – przynajmniej na stronie pokazanej w prezentacji w rzeczywistości nie ma takiego widgetu – skopiowała tekst żywcem ze strony KomorkoManiaK.pl, zostawiając zarówno specyficzny dla naszego algorytmu schemat, odmianę i układ zdań.

Strona z blogu bez cen:

 

Strona z prezentacji z Widgetem skopiowanym z KomorkoManiaK.pl

Tak wygląda przykładowa strona KomorkoManiaK.pl z widgetem. Oczywiście treść i ceny są już inne, ponieważ zmieniamy je codziennie tak, aby prezentowane ceny były aktualne.

Żeby było ciekawiej, w prezentacji „genialny” widget blomedia pokazuje różne dane. Wiem, że to tylko przykład, ale wszystko ma swoje granice:

 

Co o tym myślicie?

Co o tym myślicie. Czy to jeszcze wzorowanie się na lepszych pomysłach czy już nieelegancki plagiat? Na ile może posunąć się dział marketingu, żeby sprzedać produkt i zarobić prowizję?

Widget CENA w praktyce

 

Tagi: bloplagiat
maniaK

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Najlepszy widget do tworzenia tabel w WordPressie

Jeżeli tworzysz bloga, staniesz w końcu przed problemem, jak dodać tabelę do WordPressa? Jaki jest najlepszy widget do tabel? Zobacz naszą…

28/08/2017

Spokojnych Świąt!

Drodzy, w imieniu całej ekipy techManiaK.pl życzę Wam wesołych i spokojnych Świąt w gronie najbliższych, najlepiej z dala od problemów…

24/12/2016

Łamanie stereotypów – róbmy to jak Maria Peszek!

Stereotypy, czy racjonalizm - kto zwycięży? Maria Peszek oraz co poniektóre osobowości internetu starają się, aby z rzeczonego starcia zwycięsko wyszedł ten drugi.…

14/11/2016

Konkursy fotograficzne na Facebooku – „Ja i mój dzik” jest spoko

"Ja i mój dzik", "Ja i mój papież", "Ja i moja wódka". Nie, nie są to tytuły dzieł polskiej kinematografii. Tak…

03/11/2016

Perfekcjonizm hamuje sukces obiecujących blogerów

Czytałem już wiele poradników, w których starano się wytłumaczyć, jak osiągnąć sukces w sieci. Poruszano w nich kwestie sprzętu, jaki…

31/10/2016

Czarny protest – skuteczna i przemyślana akcja

Czarny protest to już kolejna akcja, zaraz po "Celebrate Pride" na cześć legalizacji związków partnerskich w USA, która została tak hucznie…

24/10/2016

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies