Kategorie: social media

Konkursy fotograficzne na Facebooku – „Ja i mój dzik” jest spoko

„Ja i mój dzik”, „Ja i mój papież”, „Ja i moja wódka”. Nie, nie są to tytuły dzieł polskiej kinematografii. Tak zwą się satyryczne konkursy fotograficzne na Facebooku, które rozbawią cię do łez – gwarantuję.

Konkurs – element kampanii marketingowej

Każdy, kto ma więcej niż 100 znajomych na Facebooku, doskonale wie jak ważną jego częścią są konkursy. Jest ich więcej niż hipsterów na Placu Zbawiciela w Warszawie – mnóstwo! Te najbardziej pospolite są elementem kampanii marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw. Jeśli udostępnimy wskazany post, zdjęcie, napiszemy komentarz, podskoczymy, klaśniemy dłońmi i staniemy na głowie, mamy szansę wygrać produkt danej firmy. Zwykle jest to jakiś ciuch z logotypem, płyta kieleckiego rapera albo bulwersujący oryginalnością case do telefonu. Nierzadko zdarza się, że tylko kilka osób bierze udział w zabawie, więc prawdopodobieństwo zgarnięcia nagród jest bardzo duże.

Do wygrania tysiące iPhonów i inne ściemy

Niestety, jest też druga strona facebookowych konkursów. Ta, która dawno powinna upaść, a jakimś cudem wciąż dobrze prosperuje. Notorycznie na wallu wyświetlają mi się anonimowi Janusze Biznesu, którzy za share’a obiecują nowego Merca A Klasę, albo jednego z 50000 lekko zarysowanych iPhonów 7. Średnio raz na tydzień jestem też dodawany do spamerskich grup, w których – ponownie – można wygrać tegorocznego flagowca. Jedyne, co trzeba zrobić, to poinformować o rozdawnictwie określoną ilość swoich przyjaciół. Najlepiej, żeby ci zrobili to samo, a jeszcze kolejni także powielili ten krok.

Czy ktoś kiedyś widział lub słyszał obiecywane smartphony i samochody? Oczywiście, że nie. Organizatorom takich pseudo-konkursów bynajmniej nie zależy na pozytywnych opiniach internautów. Ich jedynym celem jest zdobycie powierzchni reklamowej i wysokich zasięgów. Statystyka = piniondz. Co z tego, że budują ją dwunastoletnie dziewczynki, które w świetle prawa nie powinny jeszcze korzystać z Facebooka oraz naiwni rodzice millenialsów nieogarniający powszechności tego typu fars w mediach społecznościowych.

Konkursy fotograficzne: zabawne zdjęcia i wyścig po popularność

Kilka dni temu internet zalał wysyp niespotykanej wcześniej formy facebookowych konkursów. Paradoksalnie, pomimo tego, że nie można w nich wygrać totalnie nic, to robią ludziom więcej dobrego, niż korzyści materialne. Przyszedł czas na fotografię – wstawianie jak najwymyślniejszych, jak najśmieszniejszych zdjęć, które jednocześnie są zgodne z motywem przewodnim zabawy. Wszystko po to, aby poprawić innym humor. Przykładowo: „Konkurs Fotograficzny Patologiczny” śledzi 23 tysiące osób, a internauci zgłosili do niego prawie tysiąc grupowych zdjęć Sebixów, Karyn wymachujących w negliżu wachlarzami z banknotów oraz mocno podchmielonych osób. Kolejny, konkurs fotograficzny „Ja i mój Dzik”, śledzi 34 tysiące osób. Wśród zdjęć zabiegających o lajki jest niekwestionowana gwiazda internetu, rudobrody mężczyzna z browarem w ręku, który został uwieczniony będąc wtulonym w bratnią duszę z rodziny świniowatych. Ta fotka obiegła internet.

I wiecie co? Przeglądając niektóre prace konkursowe naprawdę idzie się uśmiechnąć. Pewnie, nie jest to wygórowana rozrywka. Ale jeśli mam wybierać między nią, a wykorzystywaniu naiwnych ludzi, którzy są nieobeznani w internetach, to moja decyzja wydaje się być oczywista.

Tagi: SocialManiaK
Ksawery Tyzo

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Najlepszy widget do tworzenia tabel w WordPressie

Jeżeli tworzysz bloga, staniesz w końcu przed problemem, jak dodać tabelę do WordPressa? Jaki jest najlepszy widget do tabel? Zobacz naszą…

28/08/2017

Spokojnych Świąt!

Drodzy, w imieniu całej ekipy techManiaK.pl życzę Wam wesołych i spokojnych Świąt w gronie najbliższych, najlepiej z dala od problemów…

24/12/2016

Łamanie stereotypów – róbmy to jak Maria Peszek!

Stereotypy, czy racjonalizm - kto zwycięży? Maria Peszek oraz co poniektóre osobowości internetu starają się, aby z rzeczonego starcia zwycięsko wyszedł ten drugi.…

14/11/2016

Perfekcjonizm hamuje sukces obiecujących blogerów

Czytałem już wiele poradników, w których starano się wytłumaczyć, jak osiągnąć sukces w sieci. Poruszano w nich kwestie sprzętu, jaki…

31/10/2016

Czarny protest – skuteczna i przemyślana akcja

Czarny protest to już kolejna akcja, zaraz po "Celebrate Pride" na cześć legalizacji związków partnerskich w USA, która została tak hucznie…

24/10/2016

Blog Forum Gdańsk 2016: Wywiad z Jarosławem Kuźniarem

Na tegorocznym Blog Forum Gdańsk przeprowadziłem wywiad z Jarosławem Kuźniarem. Rozmawialiśmy o hejcie oraz o początkach kariery dziennikarskiej kiedyś i…

29/09/2016

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies