Czarny protest – skuteczna i przemyślana akcja

Czarny protest to już kolejna akcja, zaraz po „Celebrate Pride” na cześć legalizacji związków partnerskich w USA, która została tak hucznie rozpowszechniona w mediach społecznościowych. Jej celem jest zapobiegnięcie zaostrzeniu ustawy aborcyjnej w Polsce. Wiele osób manifestując sprzeciw wobec zamierzeń rządu, do zdjęcia przybiera czarny dress code, a później publikuje je na Instagramie lub Facebooku wraz z hashtagiem #czarnyprotest. Akcję poparło wiele osobistości świata internetu.

Czarny protest krytykowany

Oczywiście na Czarnym proteście, tak jak na wszystkim, co kontrowersyjne, spoczęło wiele mocnych słów krytyki. Najczęściej powtarzanym zarzutem jest arcypewne stwierdzenie, że przedsięwzięcie to nie ma najmniejszego sensu. Że siła internetu jest zbyt mała. Że jedyne, co można na siebie sprowadzić przez przyłączenie się do akcji, to chichot wśród naszych znajomych.

Z tymi zarzutami nie sposób prowadzić polemiki.  Oczy mi łzawią, gdy ktoś publicznie obwieszcza, że internet ma małą siłę. Zwykle są to osoby, którym zupełnie obce jest pojęcie wirusowego marketingu i skala jego nieopisanego potencjału. Co w takim razie ma wystarczającą moc sprawczą, jeśli nie internet, w którym zgromadzona jest suma ludzkiej wiedzy? Według mnie, to właśnie niezależna i ogólnodostępna sieć www jest prawdziwą i jedyną ostoją demokracji. Jeśli ktoś zechciałby mnie jej pozbawić, uciekłbym stąd tak prędko, jak to jest tylko możliwe.

Czarny protest ma wszystko, co powinna mieć dobra akcja

Paweł Tkaczyk, podczas swojej prelekcji nt. Storry Tellingu, na tegorocznym Blog Forum Gdańsk powiedział, że kluczem do odniesienia sukcesu w blogosferze jest określenie swojego wroga. Mogą być nim: podatki, lenistwo, niezdrowy tryb życia, nadwaga itd. Prosty, klarowny przekaz, z którym będą utożsamiać się nasi czytelnicy, jest podstawą do zgromadzenia silnej społeczności. Ta sama zasada obowiązuje na wielu innych płaszczyznach. Wrogiem Czarnego Protestu jest zaostrzenie ustawy aborcyjnej. Protestujący doskonale wiedzą, o co się ubiegają. Nie wysyłają niemych, nieoczywistych informacji. Nie posługują się przemądrzałymi zwrotami ani nic nieznaczącymi ogólnikami. Mówią wprost: Nie dla projektu autorstwa Instytutu Ordo Iuris!

Z wirtualnej rzeczywistości wiele osób wyszło na ulice miast, aby własną piersią stawiać opór. Niezależnie od naszego światopoglądu, trzeba przyznać, że Czarny protest jest bardzo przemyślaną i dobrze zorganizowaną akcją. Nawet jeśli manifestujący nie zostaną wysłuchani, warto było wydawać z siebie okrzyki sprzeciwu. Zjednoczyliście się, pokazaliście potęgę internetu. Well played.

Tagi: SocialManiaK
Ksawery Tyzo

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Najlepszy widget do tworzenia tabel w WordPressie

Jeżeli tworzysz bloga, staniesz w końcu przed problemem, jak dodać tabelę do WordPressa? Jaki jest najlepszy widget do tabel? Zobacz naszą…

28/08/2017

Spokojnych Świąt!

Drodzy, w imieniu całej ekipy techManiaK.pl życzę Wam wesołych i spokojnych Świąt w gronie najbliższych, najlepiej z dala od problemów…

24/12/2016

Łamanie stereotypów – róbmy to jak Maria Peszek!

Stereotypy, czy racjonalizm - kto zwycięży? Maria Peszek oraz co poniektóre osobowości internetu starają się, aby z rzeczonego starcia zwycięsko wyszedł ten drugi.…

14/11/2016

Konkursy fotograficzne na Facebooku – „Ja i mój dzik” jest spoko

"Ja i mój dzik", "Ja i mój papież", "Ja i moja wódka". Nie, nie są to tytuły dzieł polskiej kinematografii. Tak…

03/11/2016

Perfekcjonizm hamuje sukces obiecujących blogerów

Czytałem już wiele poradników, w których starano się wytłumaczyć, jak osiągnąć sukces w sieci. Poruszano w nich kwestie sprzętu, jaki…

31/10/2016

Blog Forum Gdańsk 2016: Wywiad z Jarosławem Kuźniarem

Na tegorocznym Blog Forum Gdańsk przeprowadziłem wywiad z Jarosławem Kuźniarem. Rozmawialiśmy o hejcie oraz o początkach kariery dziennikarskiej kiedyś i…

29/09/2016

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies